کاربردی ترین ورق فولادی در ساخت مخازن

ورق

بررسی کاربرد ورق فولادی در ساخت مخازن

ورق فولادی به عنوان مواد اولیه اصلی برای ساخت مخازن های صنعتی به حساب می آید. این فولاد های مسطح از انواع متمایزی برخوردار هستند که وابسته به مشخصات مجزایی که دارند در صنایع بسیاری کاربرد خواهند داشت.

مخازن نگهدارنده و تحت فشار از اصلی ترین ذخیره کننده های صنعتی هستند. بنابراین بسیار اهمیت دارد برای ساخت آن ها از مواد اولیه مقاوم و مرغوب استفاده شود.

ضرورت استفاده از ورق مسطح

همانطور که اشاره شد، یکی از زمینه های کاربردی متداول برای ورق هاس مسطح فولادی ساخت مخزن های پر فشار است.

در این مخزن ها مواد اولیه غذایی، مواد بهداشتی، مایعات خوراکی و غیر خوراکی و سیالات گازی نگهداری می شود. بنابراین می بایست مخازن را از بدنه مقاوم در برابر زنگ زدگی، نفوذ باکتری و عدم انتقال دهنده گرما یا سرما تهیه کرد.

به همین علت تمامی مخزن های صنعتی دارای بدنه ای از جنس ورق های مسطح فولادی ضد زنگ ساخته می شوند.

ورق های کاربردی در ساخت مخازن

با توجه به مطالب فوق، قابل ذکر است که ورق های مسطح فولادی دارای انواع متعددی هستند که تمامی این موارد مناسب برای ساخت مخزن نخواهد بود.

بنابراین با در نظر داشتن نوع ماده نگهداری شده، اندازه مورد نظر مخزن، میزان توان کششی مورد نیاز و مقدار زمان استفاده از مخزن ها به انتخاب نوع ورق مناسب خواهند پرداخت. در ادامه مطالب به بررسی ورق های کاربردی در ساخت مخزن های نگهدارنده پر فشار خواهیم پرداخت.

ورق آلیاژی (A516)

این نمونه از ورق های کاربردی در ساخت مخزن های نگهدارنده بر اساس استاندارد های (A516) تولید خواهند شد. ورق های (A516) دارای توان کششی فوق العاده ای هستند که همین مورد نیز موجب افزایش تقاضا برای استفاده از این نوع ورق در ساخت مخزن ها شده است.

ورق (A516) در سه نوع مختلف با مقدار درجه بندی توان کششی متفاوت تولید می شوند. میزان توان کششی به کار گرفته در انواع این ورق ها شامل توان های  60، 65 و 70  خواهد بود.

بنابراین برای ساخت مخزن های معمولی از گرید 60 و برای تهیه و ساخت مخزن های حساس و مقاوم از گرید 70 استفاده می شود.

ورق مسطح فولادی نوع (A537)

این نوع ورق ها گزینه بسیار مناسبی برای ساخت مخزن های تحت فشار خواهند بود. در واقع ساختار این فولاد ها به نحوی انتخاب شده است که در برابر حرارت بسیار بالا مقاوم باشند.

بنابراین می توان گفت: ورق ها (A537) مناسب ترین ورق ها برای ساخت مخزن ها پتروشیمی و پالایشگاه ها است. مخزن های ساخته شده با استفاده از ورق های (A537) قابلیت اجرا جوشکاری را نیز خواهند داشت.

خلاصه مطالب

ورق فولادی به عنوان کاربردی ترین و اصلی ترین سازه های فولادی به شمار می آید. زمینه های استفاده از این ورق ها بسیار متعدد و متنوع خواهد بود. با این حال بیشترین میزان کاربری و مصرف این قطعات در ساخت و تهیه مخزن های فولادی مقاوم در برابر پوسیدگی و اکسید شد

بازرگانی آهن میران فعال در زمینه فروش انواع آهن آلات ساختمانی است. این بازرگانی در سایت خود قیمت های را به صورت روزانه به روز رسانی کرده و آخرین اخبار از قیمت های بازار آهن آلات  را در سایت خود منتشر می کند. . از جمله محصولاتی که این بازرگانی در آن فعالیت دارد می توان به مواردی چون: میگلرد، تیرآهن ، هاش، مفتول، ورق آهن و مواردی دیگری از محصولات این حوزه اشاره کرد.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *